Thursday, June 18, 2009

rindu kat korang sume...!!

assalamualaikum...
buat sahabat-sahabatku yang jauh dan dekat...
cuma nak cakap...i miss u guys...really mean it!!

NISAQAY

nisa, i have to admit this...really miss u..miss our oldtimes & sweet memories kat seratas. Senda gurau, gaduh, nangis dan ketawa bersama. Sahabat saya yang ni, masuk sama-sama dengan saya kat seratas. Kitorang 2nd intake, so memang rapat walaupun tak sama kelas n dorm...

Nisa, i'm happy for u...happy bila tahun lepas sewaktu nisa datang ziarah rumah kat tbp, dia cakap...

"Nak buku hadith 40 ni..ko bagi la kat aku...nanti ko beli yg laen ek..naqibah aku suruh hafal hadith niat..."
"Ye la...amek la.."

Then, early this year when she has gone to IMU, she says to me...

"Weh, aku kene jadi naqibah kat sini...bagi la apape website islamic kat aku..."
"waa..mantap2...gi try tgk iluvislam...menarik la..."

Nisa, sebab aku sayang ko la aku ajak ko gi usrah sama-sama kat sekolah dulu. Aku nak masuk syurga ngan ko. Nak ulang balik sume yang kite lalui tu kat syurga nanti. Kite usaha sama2 ek. Walaupun kita selalu gaduh, tapi ko la yang selalu support dan bagi semangat/kekuatan dari dalam untuk aku lagi kuat study. Ko la yang selalu setuju dengan idea2 bengong aku, walaupun kite banyak langgar peraturan sekolah. Tq nisa...kalau boleh memang aku taknak tolak kedatangan ko kat sini..tapi kadang-kadang jadual kite tak sama..

"dz, ko free x weekend ni?aku nak gi umah ko ni..."
"sorry2...ade program smpai esok..ko dtg esok boleh?"
"xpe la camtu...xde rezeki"

Gomenne nisa...insyaAllah...aku lapangkan diri waktu mai balik nanti, kitorang overnight kat umah ko...

MAIASIAH


Mai, rindu kamu juga!! Ni la insan yang selalu bersabar dengan kerenah-kerenah saya sejak dulu. Sahabat yang sangat menghargai sahabatnya. Walaupun jauh di Rusia, mai tetap akan call, at least once a month kot...kan mai?sorry jugak mai..selalu menghampakan kamu...

"dz, aku call ko skarang bleh?"
"ops...tgh meeting la mai...lagi 10 minit..k?"
after 10 minit
"aku call sekarang ek.."
"hm, jap2..nnt ak msg ble da ok"

Gomenne mai...banyak menyusahkan ko..tapi memang rindu la kat ko skarang...i'm happy for u t0o...

"dz, ko buat la usrah online ngan aku.."

"dz, aku pun susah gak nak terima kegagalan..camne ni?"

Alhamdulillah...akhirnya, kita sama-sama berada atas jalan ni..lagi rapat kte dgn seseorang orang cakap lagi susah untuk kte sampaikan dakwah kepada mereka..hargai sangat bila ko sendiri yang nak dekatkan diri dengan Allah...sebab aku pun nak masuk syurga dengan ko jugak...memang la kite da janji nanti ko balik bulan 8 ni kte gi umah nisa same2...tapi kalau Allah tarik nyawa kita sebelum tu, mesti xkesampaian hajat nak jumpe korang...so, kte usaha same2 ek..semoga kat syurga nanti boleh spend masa lebih ngan korang..:)

WAWA


Wa, antara ramai-ramai aku rase paling banyak persamaan dengan ko. Degil, keras kepala, taknak dengar cakap orang. Ni la sifat yang kte share same2 kan? Huhu...miss u to0...aku x sampai hati gak bile dengar ko cakap...

"dz, duduk la area kansai...gi okayama ke...dekat sikit dengan hiroshima"
"hm, xtau la..aku tengah pertimbangkan yamaguchi dai...tapi kawan aku nak duduk kat tokyo..taknak gi tmpat lain..."
"o0ooo...ni la kawan...ade kawan baru, lupe kat kawan lame..."

Sorry wa...tak bermaksud pun camtu...nway, aku letak yamaguchi dai as 2nd kibo...doa la banyak2...ade rezeki, aku ke sana jumpe ko ek...nway, i'm happy for u t0o...

"cepat la wa...ko jadi imam ek.."
"taknak ar...xde jishin..cam bnyk salah je.."
"ala..."

Sebenarnya, rasa berat hati tu pun rahmat dari Allah jugak. Nak sedarkan insan-insan seperti kita supaya mendekatiNya. Wa, taktau nak cakap camne..kite dulu usrah same2, ponteng prep same2, tidur kat surau same2 kan...sume tu kenangan yang aku memang xleh nak lupe...tapi, nak cakap jugak, aku pun nak masuk syurga dengan ko...jomlah kite same2 betulkan diri kite...kalau ko rase byk salah dengan Allah sampai hilang jishin(keyakinan) untuk jadi baik, ketahuilah yang aku pun lbey kurang je...salah2 yang ko penah buat, aku pun penah buat jugak...sebab kite kan same..tapi, u know what? Allah lagi Maha Pemaaf. Sebanyak mana pun dosa kita, Allah pasti ampunkan sebab Dia sayang kite...

Kepada sahabat-sahabat lain,
Ajim, huda, mazni, maimis, shud, nazira, aina, fedah, shafa, bib, dan lain-lain yang tak disebutkan...rindu kat korang jugak..bile la boleh jumpe balik dgn sumorg...Sayang semua...kalau kite xdapat jumpa kat dunia ni...kte usaha sama2 supaya bleh waqt gathering kat syurga nanti ek...sayang korang sume!!!


p/s: semalam dapat message from ajim kt new zealand...die kirim salam kat semua...die pun rindu kat kte semua jugak...kalau rindu kat saya jugak, komen kat bawah ni ek;p

Lepas baca ni, klik sini ek..sambungannya kat sana:)

>melihat SATU kepada banyak, melihat banyak kepada SATU<

3 comments:

  1. Salam, dearest dzulaikha.

    Jika saya adalah antara yg dpt highlight khas dlm blog ni, pasti saya dh menangis tersedu2..Nasib baik nama saya hanya disebut di akhir2 walaupun tak bermakna saya bukan sesape di hati anda. Tiada yg lebih indah selain bicara drpd hati yg tulus suci, insyaALLAH...Kena blaja daripada awak! =)

    ReplyDelete
  2. salam..

    yup..u're someone in my heart..syg kamu shafa~

    ReplyDelete
  3. salam dz...
    =)
    =)
    =)

    thanx utk ukhwah fillah ini...maaf jika pernah melukakan hatimu...

    (duktus air mata mula beroperasi)

    ak xleh ar tgk org2 cmni...korang mghulurkan psahabatan dgn sgt ikhlas....

    ReplyDelete