Wednesday, January 5, 2011

sahabat datang dan pergi..

Assalamualaikum wbt..

Selamat Tahun Baru..あけましておめでとうございます!!
Baru 2 hari menjejakkan kaki semula ke bumi Jepun. Buat semua yang terlibat dalam jaulah kali ini, ribuan terima kasih diucapkan atas segala kerjasama dan tolak ansur yang diberikan. Kenangan indah bersama kamu semua sentiasa mekar di hati. Semoga ukhwah antara kita, sentiasa dalam rahmatNya.

Sekarang, tiba masa untuk kita muhasabah kembali, seminggu yang telah berlalu. Seminggu yang telah kita habiskan di sana.

Tercapaikah segala matlamat yang telah kita tetapkan?
Penat lelah, suka duka, wang ringgit yang dilaburkan, berbaloikah?
Apa pula perancangan kita untuk memperbaiki diri?

Semoga trip kali ini menghadiahkan kita seribu satu pengajaran, yang akan membantu kita untuk sama-sama berusaha menuju redhaNya. Pengalaman yang tidak boleh dijual beli atau dipindah milik, setinggi-tinggi kesyukuran kepadaNya yang menganugerahkan kita dengan Islam. Pertama kali bersua, terasa seakan sudah kenal lama. Cuaca serendah -15 darjah celcius, kita tetap selamba menikmati keindahan alam ciptaanNya. Tanpa ilmu yang cukup, kita masih berani meluncur ski. Biasiswa yang banyak, kita mampu berbelanja lebih untuk sahabat dan keluarga.

Betapa banyak nikmat yang dikurniakan kepada kita, berapa banyak pula kesyukuran kita padaNya?

Semoga pengalaman seminggu di sana, memberi kita kekuatan dan semangat baru untuk menjadi hamba yang lebih baik kepada Tuhannya.

Minna, aishiteru fillah~




^melihat SATU kepada banyak, melihat banyak kepada SATU^

No comments:

Post a Comment