Wednesday, October 20, 2010

(^_^) terus tersenyum..

Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: “Kami telah beriman”, sedang mereka tidak diuji lagi? (Al Ankabut :2)
Hidup ini tak pernah lari dari ujian
Langit tak selamanya mendung
Sampai masa, mentari pasti muncul jua
Rintik-rintik hujan menangis
Namun diakhirnya muncul sebuah pelangi
Mendamaikan sekeping hati

Kita takkan pernah tahu
Apa yang akan terbentang di laluan ini
Yang pasti, kita adalah musafir di sini
Singgah sementara cuma
Untuk menuju destinasi kekal abadi
Bahagia selamanya

Tangisan, keluh kesah hari ini
Jangan sampai menutup mata
Membutakan hati dari kasihNya
Sungguh, Dialah Yang Maha Mengetahui
Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Bukan mengharap dicepatkan kematian
Bukan berharap dimudahkan ujian
Bukan pula menyesali pilihan hati

Hanya yang kupohon
Agar sekeping hati ini kuat
Tabah mengharungi segalanya
Agar bibir ini terus tersenyum
Dalam duka dan senang
Agar minda ini terus bergerak
Mencari hikmah disebalik setiap ujian
Agar diri ini sentiasa sedar
Hakikat seorang hamba
Lemah dan tak berdaya tanpaNya

Ya Allah
Aku lapar, sehinggalah Kau berikan aku makanan
Aku jahil, sehinggalah Kau berikan aku kefahaman
Aku lemah, sehinggalah Kau berikan aku kekuatan
Aku hina penuh dosa, sehinggalah Kau beri ampunanMu
Redhailah hambaMu ini
Redhailah mereka yang aku kasihi
Tiadalah daya dan kekuatan melainkan denganMu jua



p/s: statement yang sentiasa mengganggu jiwa.
"君の考察が分からない。できれば、英語で書いてください。英語も難しい場合、こっちががんばってるので、何語でも、自由に書いてください。"
@kouhai tachi : jangan ambil mudah penguasaan bahasa. 日本語能力試験を真剣に頑張ってください!!

3 comments:

  1. pedas gile ayat dio dzu...
    gambattene

    ReplyDelete
  2. gambarimashou~

    ya Allah,
    seiringkanlah perjlnn ini
    mengharungi hdup penuh pancaroba
    mencari kasihMu..

    http://www.youtube.com/watch?v=P3EHET-FOqA

    ReplyDelete